Problemy ze spaniem

Problemy ze spaniem

W dzisiejszych czasach wielu z nas żyje na bardzo wysokich obrotach. Środowisko codziennego życia, praca, szkoła czy też rodzina stawiają przed nami coraz to nowe i wyższe wymagania. Tym oczekiwaniom jest naprawdę trudno sprostać.

W ferworze codziennych obowiązków, nie mamy czasu na relaks, na dobry wypoczynek, albo nawet nie pozwalamy sobie na chwilkę odprężenia. To wszystko powoduje, że znajdujemy się czasami w głębokim stresie, z którego nawet świadomie nie zdajemy sobie sprawy.

Jednym z sygnałów, że nie radzimy sobie już z tym długotrwałym stresem są problemy ze spaniem.

Okazuje się, że coraz więcej osób odczuwa tą dolegliwość. Statystyki wskazują, iż kłopoty ze spaniem to problem co czwartej osoby we współczesnym społeczeństwie.

Problemy ze snem przejawiają się na różne sposoby, takie jak:  trudności z zasypianiem, częste budzenie się podczas snu oraz  zbyt krótki sen.

Sen jest niezbędny do zachowania zdrowia. W jego trakcie nasz organizm regeneruje się i odpoczywa. Człowiek już po dwóch dniach bez snu jest zmęczony, rozdrażniony, nie może skupić uwagi, ma trudności w pracy, wolniej reaguje na bodźce. Skrajny brak snu, co potwierdza medycyna, może być nawet przyczyną śmierci.

Jeśli sen nie przychodzi, wielu osobom wydaje się, że sprawę może szybko „załatwić” pigułka na sen.  Jednak istnieje duże prawdopodobieństwo, że się od niej uzależnimy i tak naprawdę nie rozwiązuje ona przyczyn problemów ze spaniem.

Jeżeli i ty doświadczasz tej dolegliwości, stosowałaś/stosowałeś zapewne różne „chwyty”, które można znaleźć na wielu stronach internetowych poświęconych bezsenności.

„Chwyty” te to:

nie jedz tego…, nie pij kawy, wypij herbatkę z melisy, zmęcz się, nie oglądaj telewizji przed snem, nie jedz w łóżku, nie korzystaj z komputera przed snem, przygotuj sobie dobrze łóżko przed spaniem, wywietrz pokój, chodź zawsze spać o tej samej godzinie…. itd.

Te wszystkie rady są naprawdę przydatne ale…

No właśnie, rady te nie wpływają wcale na przyczynę powstania trudności ze spaniem. A jak wcześniej nadmieniłam, przyczyną jest stres oraz odczuwanie niepokoju i napięcia. Martwimy się o siebie lub o kogoś bliskiego, przeżywamy w głowie przykre sytuacje z ostatnich dni, jesteśmy podekscytowani wydarzeniem, które ma nastąpić itd. Po położeniu się do łóżka, mimo odczuwania ogromnego zmęczenia nie potrafimy pozbyć się tych dręczących myśli z naszej głowy.

Przewracamy się z boku na bok, liczymy wiewiórki, łykamy kieliszek alkoholu, nic nie wydaje się działać. A rano, przez godzinę do pół godziny mamy nastawiony budzik na dobudzanie. I wstajemy zmęczeni.

Zachodzi pytanie: czy jest to sytuacja bez wyjścia?

Najlepszym sposobem na problemy ze spaniem jest pozbycie się, czy też redukcja stresu. Hm… może powiesz – gdyby to było takie proste….

Okazuje się, że tak naprawdę istnieje co najmniej kilka łatwo dostępnych i prostych sposobów na zredukowanie stresu. Sposoby te można wykorzystać zarówno do szybkiego zrelaksowania się, jak i do ułatwienia sobie zasypiania.

Właśnie przygotowuję webinar: „Sposoby na złagodzenie stresu,  głęboki relaks oraz łatwe zasypianie” na którym podam Ci kilka bardzo prostych, ale skutecznych sposobów na niemal natychmiastową redukcję stresu, łatwe zrelaksowanie się oraz proste zasypianie. Proszę otwieraj najbliższe maile ode mnie, by nie przegapić naszego spotkania na żywo 🙂 Prawdopodobny termin webinaru to czwartek 15.05.2014 godzina 21.00

Oczywiście spotkanie będzie darmowe ale… uwaga – nie będzie darmowego nagrania. Dlatego proszę, jeżeli jesteś zainteresowana/zainteresowany tematem, zapisz sobie już ten termin w kalendarzu.

Zostaw swój komentarz proszę :)