Jak przestać podjadać i zajadać się w momencie stresu.

Dziś odpowiadam na kolejny list. Beti napisała:

Moim największym problemem w odchudzaniu jest zajadanie stresu. Gdy się denerwuję to zjadam to co mam pod ręką: słodycze, owoce, kanapki itd. Nie potrafię również powstrzymać się od ciągłego jedzenia na przyjęciach, gdy jest duży wybór potraw: dań gorących, sałatek i ciast. Proszę o poradę jak walczyć z pokusą jedzenia zbyt dużych ilości na raz.

Oto moja odpowiedź:

By przestać podjadać i zajadać się w momencie stresu trzeba po prostu zmienić swój nawyk podjadania. Nawyk ten został wyuczony przez Ciebie, wydawał się dobry do złagodzenia stresu i tak naprawdę nie znasz innego nawyku/działania, które mogłabyś podjąć, by złagodzić stres. Dlatego gdy przychodzi gorszy dzień sięgasz po to, co przychodzi Ci z łatwością i daje ulgę (chociaż potem możesz odczuwać wyrzuty sumienia)

Oto co może Ci pomóc w trudnych chwilach i spowoduje zmianę nawyku.

1.       Przygotuj sobie swoją osobistą listę awaryjnych produktów na wypadek stresującego dnia. Najlepiej napisz tę listę i powieś na lodówce lub szafce kuchennej.

Poniżej podaję przykład:

Zaopatrzę się  w następujące produkty i ich składniki pomocne w wypadku gorszego dnia:

I.        Przekąski: orzechy, ziarna słonecznika, migdały (zmieszać i trzymać w ilości nie większej niż jeden mały pojemniczek. )

II.      Zrobię Koktajl:

Zmiksować w blenderze

  • mleko sojowe lub jogurt 200 mg
  • łyżeczka siemienia lnianego
  • łyzeczka otrębów owsianych
  • banan
  • ½ jabłka
  • Łyżeczka zarodków pszennych

III.    By dogodzić sobie mogę na przykład zjeść:

– Pieczone jabłka z cynamonem:

  • 2 jabłka
  • Szczypta cynamonu

Jabłka przekroić na pół, położyć na blaszce, posypać cynamonem wstawić na około 15 min do piekarnika nagrzanego do temp. 100 stopni.

i/lub  Czekoladę gorzką (przynamniej 80% kakao) – zjem tylko 2 kostki!

2.       Jeżeli się odchudzasz nie trzymaj w mieszkaniu produktów, które mogą Ci przeszkodzić w zrzuceniu wagi. Czyli: ciastek, chipsów, coli, innych napoi słodzonych, cukierków itp. Sama wiesz po co lubisz sięgać i co lubisz jeść. W dniu stresu nic Cie bowiem nie powstrzyma by je zjeść. Kiedy będziesz musiała się udać do sklepu by je kupić, istnieje szansa, że świeże powietrze Cię nieco otrzeźwi i zamiast niedobrych produktów kupisz np. owoce.

3.       Wykonaj listę Twoich przyjemności innych niż jedzenie. (więcej o przyjemnościach mozesz znalezc w kursie: Dziennik Odchudzania Dla Kobiety Pracującej) W stresującym dniu pomyśl, którą przyjemność sobie dziś zrobisz z Twojej listy przyjemności w zamian za nieprzyjemne sytuacje, które Cię spotkały. Tę listę także umieść w widocznym miejscu obok listy produktów na wypadek gorszego dnia.

4.       Zauważ co zrobiłaś dobrze tego dnia (np. zjadłaś orzeszki zamiast pączka) i szczerze sobie tego pogratuluj. Poczuj wdzięczność do siebie, ze udało Ci się zrobić pierwsze kroki w pokonaniu nawyku.

5.     Zastosuj technikę EFT by wykorzenić zły nawyk.

Jeżeli wiesz o czym mówię zastosuj:

Ustawienie: Mimo, że jem jak najęta, kiedy dopadnie mnie stres, całkowicie i kompletnie kocham siebie, akceptuję siebie i wybaczam to sobie.

Rundka: jem jak najęta.

Ps.

Jeżeli nie wiesz czym jest EFT tu możesz pobrać darmowy ebook na temat tej techniki: http://www.wszystkodlaciebie.pl/zaproszenia/eft/

PS2 . Odnośnie drugiej części pytania: Nie potrafię również powstrzymać się od ciągłego jedzenia na przyjęciach, gdy jest duży wybór potraw: dań gorących, sałatek i ciast. Proszę o poradę jak walczyć z pokusą jedzenia zbyt dużych ilości na raz.

Odpowiem na nie na blogu www.wszystkodlaciebie.pl w niedzielę lub poniedziałek. Zagladnij więc proszę na tę stronę by otrzymać odpowiedz

Ten artykuł znaleziono w wyszukiwarce Google m.in. poprzez poniższe frazy kluczowe:
  • jak przestac podjadać
  • jak nie zajadać stresu
  • jak przestac okazaywac emocje
  • jak przestać zajadać emocje
  • jak przestać zajadać stres słodyczami

Zostaw swój komentarz proszę :)

Similar posts

Brak komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Opinie

Wszystko Dla Ciebie
kobieta grawatarDziękuje za Program "Urzeczywistnij Swoje Marzenia"

Mam wiele marzen i pragnien. Wybralam te, ktore mnie w danej chwili "porwaly". Skupilam sie na nich i wytrwalam do konca.

Jedno z nich to wyjazd do Chin. Bardo chcialam tam pojechac. Chcialam zaplacic i miec to na co sie zdecydowalam wybierajac oferty. Chcialam rowniez, by to byla wycieczka objazdowa. Chcialam pojechac z biurem podrozy. Chcialam by sie mna opiekowano, troszczono, opowiadano o tych wsystkich cudach, ktore zobacze. Chcialam byc rozpieszczana, czuc sie komfortowo i bezpiecznie.

Pani Basiu tak sie wlasnie stalo. Przeczytalam plan wycieczki, spodobal mi sie, zaplacilam, pojechalam, zdobylam, doswiadczylam i bylo SUPER!!!

To jest niesamowite jak mozna sobie uproscic zycie nie kombinujac, a jedynie wierzyc. Teraz gdy wiem, jestem przekonana jak bardzo mi Pani pomogła mam okazje napisać, a przede wszystkim Pani Basiu - podziękować.

Dziekuje, dziekuje, dziekuje i pozdrawiam

Szkolenia i Poradniki do Kupienia

Darmowe Kursy i Poradniki

Potrzeby Wewnętrznego Dziecka a Spełnianie Marzeń

Zobacz kategorie

Linki

katalog stron Katalog stron Gwiazdor
CLOSE
CLOSE